Roofvogels

Cursus Roofvogels; de spectaculaire heersers van het luchtruim

DE CURSUS IS VOLGEBOEKT, er is al een lange wachtlijst. SVP NIET MEER AANMELDEN

Roofvogels lijken buitenbeentjes onder de vogels. Heersers van het luchtruim worden ze wel genoemd, maar je ziet ze niet zo vaak en het is niet gemakkelijk ze in de lucht te herkennen. Als je meer over deze bijzondere vogels wilt weten dan is deze cursus een absolute aanrader! De cursus bestaat uit een cursusavond en een excursie. Tijdens de cursusavond maak je kennis met een aantal roofvogels die je in Nederland regelmatig kunt tegenkomen, zoals  buizerd, bruine kiekendief, havik, sperwer, torenvalk en zeearend. Waar en hoe leven ze? Ook aan het leren herkennen wordt ruim aandacht besteed. Tijdens de excursie (lokatie wordt op de cursusavond bekend gemaakt) gaan we daadwerkelijk naar ze op zoek in de vrije natuur.  Tijdens deze excursie zullen we ook veel andere interessante vogels tegenkomen.

Deze minicursus geven wij, KNNV Apeldoorn samen met IVN Apeldoorn. Samen verzorgen wij jaarlijks meerdere korte, oriënterende vogelcursussen. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan waarnemingsmethodiek en verrekijker informatie. Een kijker is immers een onmisbaar hulpmiddel als je vogels van dichtbij wilt bekijken.

datum cursusavond: woensdag 8 mei 2024 van 19.30 tot 22.00 uur in het Praktijkcentrum Bomen, Asselsestraat 328b, 7312TR in Apeldoorn.
datum excursie: zaterdag 11 mei 2024 van 8.00 tot 14.00 uur en uitwijkdatum zaterdag 18 mei 2024.

Kosten: € 27,50. Leden/vrienden IVN Apeldoorn en KNNV Apeldoorn krijgen korting; de prijs voor KNNV leden is € 24,75. De prijs is inclusief de kosten van de excursie, cursusmateriaal, koffie en thee tijdens de avondbijeenkomst, en te voldoen na onze bevestigingsmail. De ontvangst van de betaling geldt als definitieve opgave.
De cursus biedt plaats voor minimaal 10 en maximaal 20 deelnemers.

Meer informatie bij: Marcel Ermers, 055-53 43 170 of roofvogels@ivn-apeldoorn.nl
Aanmelden: via het aanmeldformulier op de betreffende IVN pagina.